Då var det februari då :)

Hej..!
imorgon är det 2feb och då fyller min lille bror 17år, tänk så stor han har blitt. det var nyss jag satt med han på golvet hemma hos mamma och pappa och byggde lego. Tiden går fort när man har roligt ;)

jag mår i alla fall bra, lite väl trött ibland bara. min förkylning är inte helt okej ännu men det är inget som är jobbigt i alla fall. igår vakna jag och bara kände att jag var tvungen att göra massa saker, så jag starta en tvättmaskin,diska,städa ut skafferiet,städa bänken i köket,plocka undan grejer, åkta och handla på ikea m.m.
gjorde ett fynd där oxå, en gungstol/fotölj för 95kr, det tyckte jag var en bra affär från min sida ;)



vad tucker ni?? :)


tänkte i alla fall bjuda på några bilder denna gången, tänkte att mia föräldrar ska ha nånting att göra när båda ligger hemma med magsjuka, himmla bra att dom passar på innan jag kommer upp i alla fall.

fast har ett problem, hur ska jag klara mig utan anders i en hel vecka? de kommer nog bli tufft :/
men jag hoppas tiden går fort helt enkelt









Nu går jag alltså in i vecka 23, enligt en app på mobilen så gjorde jag det idag, enligt en annan igår och enligt en annan är det imorgon.. så vi säger att jag är i vecka 23 nu då..

tänkte sätta in lite text om min vecka..

Gravid vecka 23

 

Bebisen

Nu är bebisen omkring hela 29-31 cm och väger ungefär 575-690 gram. Den ser vid det här laget helt mänsklig ut och liknar en liten bebisdocka. Ansikte och kropp liknar dem hos en nyfödd.

 

Bebisen bildar underhudfett i rask takt men ser fortfarande lite röd och skrynklig ut eftersom huden bildas i en snabbare takt än underhudsfettet. Den röda färgen kommer av att huden börjar förlora sin transparens och bildar pigment. Du känner antagligen bebisen röra sig en hel del där inne när den sparkar och slår på livmoderväggarna. I takt med att den växer blir det mindre och mindre plats att röra sig. Ben, muskler och organ växer stadigt.

 

Bebisen rör navelsträngen och olika delar av sin kropp med händerna för att utforska. Den kan nu suga på tummen "på riktigt", istället för att bara stoppa den i munnen. Den fortsätter att svälja fostervatten och vätskan och sockret som den får i sig på det viset fungerar som ett komplement till den näring som den får från dig och moderkakan. Du kanske kan känna små "skutt" i magen när bebisen hickar på grund av vätskan den svalt.




nu bode jag gör amig klar för arbete.. fan vilket pissväder det var ute då :/ det regnar för fullt :/
kan inte solen skina i alla fall, det hade jag gillat :)

hoppas ni är nöja för denna gången och glöm ej att kommentera ;)


kraaaam


Kommentarer
Postat av: Johanna Buska

Roligt å se det tar sig=) Spännande..Kan säg min mage e en aning större så va glad du e liten än ler har du börjat känna liten ännu ?menar då rörelser osv =)

Hoppas vi ses snart många kramar från mig =)

2011-02-01 @ 11:17:09
Postat av: Lina sundkvist

Nu syns de verkligen att du är gravid :) Hoppas allt är bra med dig! :)

2011-02-01 @ 11:31:11
Postat av: mamma

Fin fåtölj blir bra att vagg lesse baby i.Fin mage den växer fort.Vad tycker du om din systers baby,vist liknar hon erik.

2011-02-02 @ 21:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0